Få bättre koll på företagets redovisning med Synega
Att redovisa företagets ekonomiska information är en av de mest avgörande delarna för att driva en framgångsrik verksamhet. Till den ekonomiska informationen tillhör företagets kassaflöde, …
Att redovisa företagets ekonomiska information är en av de mest avgörande delarna för att driva en framgångsrik verksamhet. Till den ekonomiska informationen tillhör företagets kassaflöde, …
Redovisning är ryggraden inom finansvärlden, och för en entreprenör med eget företag är det av yttersta vikt att man har koll på vad redovisning är …
Att ta in proffs för att hantera ekonomiska uppgifter som löpande bokföring, deklaration, lönehantering och fakturor ökar sannolikheten att det blir korrekt utfört. Dessutom frigör …
Årsredovisning är ett sätt att sammanställa företagets ekonomi under ett räkenskapsår, det vill säga den period som verksamhetens bokföring omfattar. Räkenskapsåret avslutas alltid med ett …
En balansräkning är ett ekonomiskt underlag som summerar företagets tillgångar, eget kapital och skulder, vanligtvis i samband med ett bokslut. Balansräkningen – tillsammans med resultaträkningen …
Resultaträkning är ett begrepp som ofta dyker upp när man talar om redovisning. Kort sagt är en resultaträkning en sammanställning av företagets inkomster och utgifter …